Vernieuwde Inschrijvingsprocedure

Vernieuwde Inschrijvingsprocedure

De inschrijving voor de Step Elfstedentocht van pinksterzondag 24 mei 2015.

Het steppen van de Elfstedentocht wordt steeds populairder. Doordat de fiets variant vaak al binnen enkele dagen is volgeboekt en een schaats Elfsteden uitblijft, zoeken mensen een andere vorm om op lichamelijke wijze de elf steden te bedwingen. Afgelopen jaar waren wij als bestuur blij verrast door het feit dat we op dertien januari onze inschrijving voor de 29e step Elfstedentocht konden stop zetten. Iets wat in het bijna 30 jarig bestaan van onze vereniging nog niet eerder was voorgekomen. Dit feit leverde ons echter een aantal telefoontjes en mailtjes op van teleurgestelde mensen.

Om voor de 30e editie de steppers die al een aantal jaren met ons meegaan tegemoet te komen en plaats houden voor “nieuwe” aanwas, wijzigen we vanaf nu onze inschrijfprocedure. Net zoals bij de fiets Elfstedentocht wordt het mogelijk om een voorinschrijving te doen. Hoe gaat de vernieuwde inschrijfprocedure in zijn werk:

Vanaf nu is het alleen nog mogelijk om een inschrijving via onze website te doen. Maak hierbij gebruik van het inschrijfformulier.

Onze vereniging heeft geen geautomatiseerde verwerking van de inschrijvingen. Het kan dus voorkomen dat u enkele dagen moet wachten op een antwoord van ons. Met name in de eerste week dat de inschrijving van start gaat zal dit voor kunnen komen. Hiervoor vragen wij u begrip.

De voorinschrijving

Voor de voorinschrijving , net als bij de fiets Elfstedentocht, komen in aanmerking: deelnemers die 5 maal of vaker de Elfstedentocht hebben gestept, waarvan tenminste eenmaal in de jaren 2011, 2012, 2013 of 2014.

De deelnemers die voor de voorinschrijving in aanmerking komen kunnen zichzelf vanaf 1 december 2014  inschrijven via onze website. De inschrijving zal door het bestuur worden getoetst, waarna een antwoord via de mail wordt verstrekt aangaande de betaling van het inschrijfgeld.

De vrije inschrijving

Na de voorinschrijving volgt een vrije inschrijving. Deze inschrijving start op 1 januari 2015 en sluit zodra het maximum aantal deelnemers van 175 is bereikt.

Deelnemers die de tocht hebben volbracht ontvangen een herinnering. Bij het voor de 10e en 25e keer volbrengen van de step Elfstedentocht wordt er ook een “speciale” herinnering uitgereikt.

Voor de telling van het aantal door ons geregistreerde tochten geldt dat tussen 2 uitgereden tochten een periode van maximaal 5 jaar van geen deelname/uitrijden is toegestaan.Bij verschil van mening over het aantal uitgereden tochten dient u de op uw naam gestelde kaarten aan het bestuur te kunnen tonen.

Prijs startbewijs

Om de step Elfstedentocht te kunnen blijven organiseren zien wij ons als bestuur genoodzaakt om de prijs van de startkaart te verhogen. Vanaf komend jaar zal een startbewijs €25,- kosten.

Het faciliteren van ons evenement brengt extra kosten met zich mee. Ook de kosten voor vergunningen en verzekeringen zijn omhoog gegaan. Met deze prijsverhoging hopen wij in staat te blijven dit prachtige evenement te kunnen organiseren.